CHOSEFORMER COLLABORATORSRoberto Tagliaferro

Roberto Tagliaferro

Roberto TagliaferroPhD Student

Dept. Electronics Engineering
University of Rome "Tor Vergata"
Via del Politecnico 1, 00133 Roma

CHOSE - Tecnopolo Tiburtino
Via Giacomo Peroni 400/402, 00131 Rome

Tel: +39 0696038034    Mobile: 3402416741

Email: Questo indirizzo email è protetto dagli spambots. È necessario abilitare JavaScript per vederlo. OR Questo indirizzo email è protetto dagli spambots. È necessario abilitare JavaScript per vederlo.

Roberto Tagliaferro graduated cum laude in Electronic Engineering at the University of Rome "Roma Tre" on 23th July  2009. He did a thesis on: "Advanced techniques of Ray Tracing to study electromagnetic field in indoor/outdoor environments".

Since November 2009, he is a Ph. D. student at C.H.O.S.E., in OLAB (Opto&Nano Electronics) group, Electronics Engineering Department, at University of Rome "Tor Vergata" and is working on DSC solar cells. Particularly he deals with light management in DSC cells to improve performance of cell test.
His supervisor is Prof. A. Di Carlo.