CHOSEFORMER COLLABORATORSDaniele Colonna

daniele.jpg

Post Doc

Dept. Electronics Engineering
University of Rome "Tor Vergata"
Via del Politecnico 1, 00133 Roma (Italy)

Tel: +39 0696038030

Mobile: +39 3200388546

Daniele Colonna is a physicist graduated at Bari's University. He did a thesis on "IR and visible spectroscopy of Quantum Cascade Lasers (QCLs) Sb-based".
In 2007 he worked at the Italian Space Agency (ASI), Matera, in a project concerning soil profiling by means of SAR satellites. Since November 2007 he is a PhD student at Tor Vergata University, Rome, Electronic Engineer Department and currently works on dyes and performance improvement by light management strategy for DSCs.

List of publications at

www.optolab.uniroma2.it/publications/olabs-publications.html